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Warrenty & repairs
품질보증 Warranty

1. 프렉티코 아르떼의 모든 제품은 엄격한 품질관리와 공정관리를 거쳐 생산되었으며, 규격 및 외관검사, 물성검사에서 합격하였습니다.
All Practico Arte product is produced under strict quality control in every process. Also, all is qualified to the required inspection.

2. 제품의 사용수명을 연장시키기 위하여 제품에 부착되어 있는 /취급, 보관시 주의사항/을 반드시 확인해 주시기 바랍니다.
Care should be taken to the label when handling and storing which is attached to the product to extend the life of the products.

3. 만약 제품의 품질에 이상이 있어 피해보상을 원하실 때에는 반드시 /품질보증서/ 또는 /영수증/을 지참하시기 바랍니다.
For a compensation due to the manufacturing defect of products, please present the warranty certificate or receipt.

4. 피해보상 또는 수선을 원하실 때에는 제품 판매점 또는 본사 소비자상담실로 연락해 주십시오.
For a claim of refund or repair inquiry, please contact the customer services of the Practico Arte.

5. 제품의 품질보증 기간은 구입일로부터 6개월입니다.
The period of warranty is 6 months from the date of purchase.

피해보상규정 COMPENSATION POLICY

1. 피해보상은 의뢰일로부터 7일 이내에 보상여부 및 보상내용을 통보해 드리며, 통보일로부터 14일 이내에 보상 조치해 드립니다.
The inquiry of compensation would be responded within 7 working days and the means of compensation will be conducted within 14 working days according to the below policy.

2. 다음의 경우에는 피해를 보상해 드립니다.
The damage would be compensated as follows.

- 착오로 인하여 표시된 가격 이상으로 제품을 구입하였을 경우 초과된 금액을 환불하여 드립니다.
If you pay more than the amount specified as price due to your mistake, the amount in excess would be returned.
- 광고 또는 제품의 품질표시와 그 내용이 동일하지 않을 경우 제품 구입일로부터 30일 이내에 환불을 요청하시면 환불하여 드립니다.
If the product has discrepancy in guaranteed quality and material, the refund or change of product by the customers wish will be conducted within 30 days.
- 원단 불량, 부자재 불량, 봉재 불량의 경우 구입일로부터 6개월 이내분은 무상 수선, 교환 또는 구입가 환불하여 드립니다.
If the product is detected with manufacturing and/or material defect purchased within 6 months, product will be repaired without charge, changed to new or refunded.
- 사이즈 부정확 및 디자인, 색상 불만의 경우 제품 구입 10일 이내, 제품에 손상이 없을 시 동일가격, 동일제품 교환을 원칙으로 합니다.
If the product is detected with size, design and/or color with no damage, the product will be changed to new product.

3. 소비자 부주의에 의한 제품훼손, 세탁 잘못으로 인한 변형 및 품질보증기간(6개월)이 경과한 제품의 품질 이상에 대해서는 보상의 책임을 지지 않으며, 다만 수선 가능시에는 당사 소비자상담실에서 실비로 수선해드립니다.
If the damage is caused by the customer’s mishandling or the defect after warranty period which is 6 months, Practico Arte is not responsible, however, if it is repairable, Practico Arte will repair at customers’ cost.

4. 당사 제품을 구입하신 뒤 품질에 이상이 있는 경우 공정거래위원회 고시/소비자분쟁해결기준/에 따라 보상하여드립니다.
If customer claims for dispute in quality, Practico Arte will follow the standard of CDS (Consumer Dispute Settlement).

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